HBO Intro Den Bosch succes op nieuwe plek

Zoals elk jaar beleeft het festival een rustige start. Feest-dj Ruud en Jacuzzi, de winnaar van de Battle of the Bands van Punt, spelen voor een kleine groep enthousiastelingen. Na etenstijd wordt het drukker: rond acht uur zijn er zo'n 1.700 mensen binnen. Zowel Avans als de HAS en Fontys zijn goed vertegenwoordigd: studenten met allerlei studie- en verenigingsshirts staan door elkaar.

Weinig aandacht is er voor de promotietentjes van bijvoorbeeld GGD, de Jonge Democraten en PostNL. De meeste studenten komen voor de twee publiekstrekkers van de avond: Shermanology en de groter afsluiter Quintino. Tegen de tijd dat die laatste begint, gaan vooral de studenten vooraan bij het podium helemaal uit hun dak. De Jonge Democraten dansen aan de zijkant voorzichtig mee.

Promotie

Ook de Bossche studentenvereniging Animoso heeft een tafeltje, om mensen warm te maken voor het verenigingsleven. Je kunt je meteen ter plekke inschrijven bij Animoso. 'Dat hebben al twee mensen gedaan', vertelt Denise Janssen, tweedejaars HBO-Rechten en vice-voorzitter van Animoso, halverwege de avond.

Nikki van den Heuvel, voorzitter van damesdispuut Flair en vierdejaars Advanced Business Creation, was vorig jaar ook op het festival. 'Ik vind dit plein mooi, maar in de stad zit je wel midden in het uitgaansleven. Het heeft voor- en nadelen. Ach, straks als het hier is afgelopen gaan we samen naar café Lalalaa, onze stamkroeg, en dan feesten we daar gewoon verder.'

Mooi compact

Dennis van Kinderen van de HBO Intro-organisatie kijkt vandaag 'zeer tevreden' terug op het festival: 'In totaal hebben we een kleine 2.800 bezoekers gehad, een mooi aantal: een stuk meer dan vorig jaar. Er zijn geen incidenten geweest, het weer werkte mee en het publiek was blij met de line-up.'

Over de nieuwe locatie is hij ook te spreken: 'Dit plein is ideaal: dicht bij het station en dicht bij de hogeschool. Het is mooi compact, waardoor muziek en lichtshow goed tot hun recht kwamen. De Markt in Den Bosch is gewoon te groot, die vullen we niet. En een half leeg plein is echt een sfeer-killer. Als het aan ons ligt, is het volgend jaar weer aan de Onderwijsboulevard.' [LJ]

Foto's: Beeldveld/Wilfried Scholtes

Kijk voor meer foto's van het festival op onze Facebook -pagina!

Volgende week donderdag, 13 september, is het HBO Intro Festival in Breda.