Laat weten wat je gaat stemmen!

Iedereen draait warm voor de verkiezingen van 12 september. Bij Punt zijn we heel erg benieuwd op welke partij studenten en medewerkers op Avans gaan stemmen. En of er verschillen zijn de te vinden tussen verschillende groepen. De door de redactie gelanceerde politieke enquête is inmiddels ingevuld door meer dan 250 mensen.

Politieke voorkeur

Dat zo’n onderzoek tot opvallende uitkomsten kan leiden bleek twee jaar geleden. In een lifestyle-enquête peilde de redactie al eens de politieke voorkeur van studenten. Daaruit bleek onder andere dat de vrouwen van Avans twee keer zoveel op SP, GroenLinks en PvdA stemden dan mannen. De mannen gaven op hun beurt meer de voorkeur aan VVD, PVV en D66.

Het invullen van de acht vragen kost ongeveer een minuutje tijd en kan tot maandag 12.00 uur. Klik hier voor de vragenlijst. [CT]