Oud-student wel/niet in Tweede Kamer?

Dat GroenLinks een flink aantal zetels zou inleveren bij de verkiezingen van woensdag, was op voorhand wel te voorspellen. Maar toen de latere prognoses een zetelaantal van drie aangaven, moet vooral Klaver geschrokken zijn.

Exit

De oud-student, die zich enorm heeft ingezet als campagneleider, stond namelijk op plaats 4 van de kandidatenlijst. Een exit leek onvermijdelijk. Tot gistermiddag bleek dat er een fout was gemaakt bij het berekenen van de restzetels binnen de lijstverbindingen. Goed nieuws voor Klaver en GroenLinks, slecht nieuws voor de PvdA die een zetel moest inleveren.

Oud-docent

Naast Klaver komt ook Paul van Meenen namens D66 in de Tweede Kamer. De oud-docent van de heao in Breda stond op een zevende plaats op de kandidatenlijst. Zowel Klaver als Van Meenen hebben onderwijs in hun portefeuille. [AR]

Een kort vraaggesprek met beide politici kun je lezen in Punt 1. Die ligt vanaf donderdag 20 september overal in de bakken.