Volle baarden voor economiestudenten

Onder de noemer ‘Shave the planet’ schrijven de studenten in het eerste blok een marketingplan voor een nog niet bestaand product op het gebied van ontharen. Om het project ultiem te beleven, laten alle 61 mannelijke studenten en docenten de komende twee weken hun baard staan. In een dagboekje houden ze bij hoe vrienden en familie op hun groeiende gezichtshaardossen reageren.

Zappa baard

Na die twee weken gaan alle mannen door een speciale grooming salon en wordt hun gezichtshaar omgetoverd tot een gelikte look. Ze kunnen daarbij kiezen uit vijf expressies: de vader aller baarden (volle baard), get shorty (korte baard), Zappa baard (voor de rockers), ringbaard (fashion statement) en soulpatch (sikje vol soul).

De vrouwelijke medestudenten bepalen op dit zogenoemde Express yourself-moment wie van hun mannelijke medestudenten zich de beste baard-look heeft laten aanmeten. De gelukkige ontvangt de grooming award en krijgt een gratis ontharingsproduct van Phillips. [CT]