Vreugde en verdriet op Paralympics

Blade runner

Pruysen studeerde in 2010 af op Biologie en Medisch Laboratoriumonderzoek in Breda. Zij is een zogeheten ‘blade runner’: ze rent met één prothese. In Londen doet zij mee aan de 100 en 200 meter sprint en aan verspringen.

Op dat laatste onderdeel verbrak zij zondag haar persoonlijk record door 4,87 meter ver te springen. Dit was nét niet goed genoeg voor het podium, maar Pruysen is dolblij met haar vierde plaats, zegt ze op Twitter:

CP Voetbal

Oud-studenten Voogd en Lokhoff zitten in de Nederlandse selectie van het CP (Cerebrale Parese) Voetbalteam, voor mensen met een hersenbeschadiging. Voogd studeerde in het najaar van 2011 af op Commerciële Economie in Den Bosch. Teamaanvoerder Stephan Lokhoff studeerde tot 2008 HBO-Rechten aan Avans in Den Bosch.

Deze weken strijden zij tijdens de Paralympics in Londen voor het eremetaal, maar de kans op een podiumplaats is helaas al verkeken. Zaterdag verloor het team van Iran, de nummer drie op de wereldranglijst. Nederland staat vijfde op die lijst:

Op dat moment had Voogd dus nog goede hoop voor de tweede wedstrijd van het toernooi, maar ook die wedstrijd verloor het Nederlandse team. Voogd bedankte op zijn Twitter nog het enthousiaste publiek, maar hij baalt flink:

Vandaag om 12.15 uur (Nederlandse tijd) speelt het Nederlandse CP Voetbalteam nog tegen Argentinië, maar dat is een soort ‘troostwedstrijd’, want zowel Nederland als Argentinië zijn uitgeschakeld voor de halve finales. [LJ]

Volg de oud-studenten op irispruysen.nl, cpvoetbal.nl en op Twitter: @jeroenvoogd en @IrisPruysen. Of kijk op Punt voor het laatste nieuws uit Londen!