Achtste Nederlandse university college

Vorige week bepaalde de Nederlands-Vlaamse Accreditatie Organisatie (NVAO) dat de Rotterdamse bacheloropleiding liberal arts & sciences september 2013 van start mag, meldt Erasmus Magazine. Utrecht, Middelburg, Maastricht, Amsterdam, Tilburg en Den Haag gingen Rotterdam voor. In juli al besloot de NVAO dat ook de Universiteit Twente in 2013 een university college mag beginnen.

3.500 euro per jaar

De bachelor biedt ruimte voor 225 eerstejaars en gaat 3.500 euro per jaar kosten. Een vwo-diploma is niet genoeg voor toelating. Alleen studenten die goed kunnen motiveren waarom ze voor de opleiding kiezen, mogen aan de opleiding beginnen. Het is de bedoeling dat de helft van hen uit het buitenland komt. Voor een op de vijf studenten is er een beurs. [SL/HOP]