Blauwbekken met stokken van 4 meter

Vier groepen van de minor Bouwen met bamboe zijn dagen aan de slag geweest met grote bamboestokken, touw, duct tape en andere middelen om bamboeconstructies in elkaar te zetten.

Schaalmodellen

‘We hebben eerst schaalmodellen gemaakt met stokjes van 20 centimeter. Die proberen we nu na te bouwen met de grote stokken, maar dat valt nog best tegen’, zegt vierdejaarsstudent Bouwkunde Steven Michielse.

Wie afgelopen vrijdag in Tilburg was, zag een van de constructies ettelijke keren naar beneden zakken. ‘Je moet precies dezelfde driehoeksvormen maken, alleen dan is de constructie stevig’, weet Steven inmiddels uit ervaring.

Beton

Het bouwen met bamboe bevalt de studenten wel. ‘Het is weer eens iets anders dan beton’. Toch is iedereen opgelucht als om half vijf alles staat en beoordeeld kan worden. Het blauwbekken is voorbij. [AR]

Kijk op Facebook voor meer foto’s van de bamboeconstructies.