Bureaubed voor kleine studentenkamers

De slaapbank is al jaren een bekend fenomeen en veelgebruikt door studenten met kleine kamertjes. Maar nu is er ook een bureaubed. De UrbanDesk is een ingenieus ding. Overdag kun je aan een bureau van ongeveer 1,50 m bij 75 cm werken en ’s avonds als je wilt gaan slapen, tover je een volwaardig tweepersoonsbed tevoorschijn. ’s Ochtends klap je het bed weer tegen de muur op.

Ruimtegebrek

De UrbanDesk werd bedacht door de Amerikaanse ontwerper Graham Phakos. Hij bedacht het bureaubed voor eigen gebruik vanwege ruimtegebrek. Maar hij ontving zoveel enthousiaste reacties uit zijn omgeving, dat hij besloot meerdere exemplaren te gaan produceren.

Het bureaubed is nog niet in de winkel te koop in Nederland, maar wel via internet te bestellen, op Kickstarter.com . Het is niet goedkoop: 500 euro. In 2013 gaat de UrbanDesk als het goed is in productie. [LJ]