Liveblog: Avans Rent A Talent

15.00 Een aantal acties gaat nog door. Om 18.00 uur wordt de opbrengst bekendgemaakt. Daarna volgen optredens van onder meer Lange Frans, Waylon en Ferry Corsten. Er worden tienduizend mensen verwacht in de Brabanthallen.

14.45 De Avansgebouwen stromen leeg. Om 15.00 uur gaan ze dicht. De eerste medewerkers en studenten reizen af naar Den Bosch voor het slotevenement in de Brabanthallen.

14.30 De Diensteenheid Marketing, Communicatie en Studentenzaken heeft 124,50 euro opgehaald met een rommelmarkt.

14.25 De inzameling voor de voedselbank is afgelopen. Tassen vol etenswaren en andere levensmiddelen worden vandaag nog onder de voedselbanken in Breda en Den Bosch verspreid. Ook de voedselbank in Tilburg, die een groot tekort heeft, krijgt een deel van de opbrengst.

14.20 Bredase studenten Communication en Multimedia Design zijn bijna klaar met de grootste QRcode ooit. In verband met het slechte weer ligt hij in de Grote Kerk in Breda.

14.15 Docententeam ASH staat in de halve finale van het voetbaltoernooi in de Maaspoort. Ondertussen wordt op de Onderwijsboulevard Informaticadocent Jasper van Rosmalen kaalgeschoren door zijn studenten. Hij had met hen gewed dat ze geen 200 euro bij elkaar konden brengen voor het goede doel. Bestuursvoorzitter Paul Rüpp legt persoonlijk de laatste euro's bij. Kom maar op met die tondeuse!

14.00 Het pokertoernooi is afgelopen. Er is ruim 1000 euro opgehaald. De gelukkige winnaar van de iPad is student Jaïr Sambo, die Commerciele Economie studeert. 'De laatste ronde was nog best spannend, we hadden allebei nog evenveel fiches, maar ik wist hem tenslotte toch te verslaan.'

13.45 Twee kunststudenten laten buiten aan de Onderwijsboulevard ballonnen op. Voor 2 euro gekocht bij AI&I, waarmee zij kans maken op een etentje.

13.40 Het LIC heeft met hun diverse appeltjes van Avans produkten 223 euro opgehaald voor het goede doel.

13.20 De Academie voor Gezondheidszorg houdt vanmiddag om 15.00 uur een 'flash mob' in Gangnam Style, op de parade in Den Bosch. Wil jij ter plekke meedansen? Dat kan! Betaal 2 euro voor het goede doel en dans mee!

13.00 In Breda wordt er in volle borst gezongen voor Kika. Het koor gaat vanmiddag twee liedjes instuderen die later vandaag ten gehore worden gebracht.

12.40 Helaas laat onze website het even afweten. Voor meer foto's van de diverse acties verwijzen we naar Facebook .

12.30 In verband met het slechte weer zijn ze in Tilburg nu al begonnen met het planten van de bamboe.

12.20 De voetbalcompetities zijn in volle gang. Bij BRESS in Breda zijn 32 studententeams van Avans verwikkeld in een hevige strijd.

12.15 De rommelmarkt in Den Bosch kan nog wel wat meer publiek en kraampjes gebruiken! Zin in een versgebakken chocolademuffin? Of om voor 1 euro op de foto te gaan met Roodkapje en de wolf (ASH-docenten Juul Donné en Melinda Papo)? Kom naar het Bossche Atrium!

11.45 In het Bossche Atrium wordt een (bescheiden) rommelmarkt opgebouwd. Zo'n acht tafels met prullaria staan al gereed. Er lopen ook een Roodkapje en een wolf rond…

11.35 Pabostudenten staan buiten in Breda pannenkoeken te bakken. Ze kosten 50 eurocent. Medewerkers van het Leer- en Innovatiecentrum komen met diverse soorten appelgebak. Gemaakt van appels van de appelbomen die naast Avans op de Hogeschoollaan staan. Er is ook een groepje studenten met zelfgemaakte cupcakes en Turks gebak.

11.30 In Breda zitten zo'n honderd studenten te pokeren in Xplora. Het inschrijfgeld van tien euro per persoon gaat allemaal naar het goede doel. Aanschuiven mag! Dus wil je nog je geluk kwijt, dan kan dat. De winnaar krijgt een iPad!

11.00 Naast de receptie in Den Bosch heeft de Academie voor Industrie en Informatica (AI&I) zich opgesteld met een grote tafel en nog halflege dozen voor de Voedselbank. Niet te missen door de grote bossen rode ballonnen eromheen. Die kun je kopen en dan een diner voor 2 winnen. Tot 14.00 uur staat het inleverpunt er nog. Dus kom langs met die blikken ragout!

10.45 Studenten van de opleiding Integrale Veiligheid in Den Bosch zijn naar Tilburg vertrokken. Daar helpen ze vandaag de politie een handje door auto's te wassen. Niet alleen de buitenkant ook het interieur wordt schoongemaakt.

10.29 Vanmiddag gaan studenten van de Academie voor Bouw & Infra in Tilburg vijfduizend bamboestengels in de grond zetten. De bamboe zal de komende jaren gebruikt worden als onderwijsmateriaal in het keuzevak 'Bouwen met bamboe'. De afgelopen dagen is de grond naast Avans plantklaar gemaakt en gisteren zijn de planten geleverd.

10.00 Wat gaat Avans vandaag zoal doen? Medewerkers gaan zingen bij twee bejaardenhuizen in Den Bosch. Het College van Bestuur knapt speeltuin 't Kwekkeltje in Rosmalen op. Men gaat werken bij verzorgingstehuis Berlerode in Berlicum. De Diensteenheid ICT en Facilitaire Dienst is in Drunen om de boswachter te helpen. Ook zijn medewerkers van Avans aan het helpen in het dierenasiel in Breda. De Academie voor Algemeen en Financieel Management klust bij gehandicaptenzorg De Blauwe Kamer en eerstejaarsstudenten van de Pabo verzorgen een circusdag op basisschool De Keysersmolen.

09.00 Het is nog stil op Avans Breda. De tafels worden klaargezet voor de rommelmarkt in de Serre.

Bekijk alle foto's op de Facebookpagina.