Helft Avans niet eens met nummer 1-positie

Avans is dan voor de derde achtereenvolgende keer uitgeroepen tot beste grote hogeschool van Nederland. Maar 52.5 procent van de respondenten van de poll op de website van Punt kan zich daar niet in vinden. Daartegenover geeft 47.5 procent aan zeer tevreden te zijn over Avans.

De goede score in de Keuzegids dankt Avans vooral aan haar goede onderwijs in de domeinen communicatie, recht, economie, exact en techniek. Negen Avansopleidingen zijn te vinden op een eerste plaats.

Vijf voltijdopleidingen van Avans scoorden slecht. Vooral de Academie voor Bouw & Infra (AB&I) mag zich dat aanrekenen. Drie van de lage scores komen uit haar portefeuille.

In totaal gaven 673 respondenten hun mening op de stelling ‘Is Avans de beste grote hogeschool?’. [SD]

Zie ook de eerder verschenen berichten:

Keuzegids: vijf onvoldoendes op Avans 25-10-2012

Keuzegids: 9 Avansopleidingen op 1 22-10-2012