Studeren in Marokko

Lesprogramma

Met vijftien andere studenten volg je iedere ochtend colleges over de cultuur in Marokko, maar ook hoe mensen communiceren in verschillende culturen en weten waar dit gedrag vandaan komt en hoe Nederlanders leven in Marokko. Je krijgt ook gastcolleges van onder andere Jan Hoogland, directeur van het Nederlands Instituut Marokko. ’s Middags ga je je kennis vertalen in de praktijk. Dan ga je bijvoorbeeld op bezoek bij praktijkorganisaties, je maakt opdrachten en je volgt workshops.

Geschikt voor iedere student

Het is de eerste keer dat de Marokkoreis georganiseerd wordt. Docent Youssef Azghari heeft de verantwoording op zich genomen. De studiereis is niet alleen geschikt voor studenten Sociale Pedagogische Hulpverlening en Maatschappelijk Werk en Dienstverlening, maar bijvoorbeeld ook voor studenten Bedrijfskunde.

Volgens Azghari zitten er veel ondernemingen te springen om zulke studenten aan zich te binden. ‘Niet alleen Marokkaanse, maar ook internationale ondernemingen. We willen studenten die ontzettend gemotiveerd zijn om mee te gaan. Dan maakt het niet uit welke studie je doet, als je er maar volledig achter staat.’

Minderheid

‘Marokko is in allerlei opzichten anders dan het Westen. Om dat door studenten te laten ervaren is het belangrijk dat ze daar naartoe gaan. Ze kunnen met hun eigen ogen zien en voelen hoe het is om daar als minderheid te zijn’, zegt Azghari.

Het doel van de reis is niet alleen studeren, maar ook Marokko bekijken. Er is ruimte voor excursies naar bijvoorbeeld Casablanca en Marrakech. Dit zijn enkele voorbeelden, maar er zijn talloze dingen mogelijk tijdens de studiereis.

De reis zal plaatsvinden van 1 juli tot en met 12 juli 2013. Je kunt je tot 10 januari 2013 inschrijven voor de reis. Er wordt geselecteerd op basis van motivatie en CV.

Voor vragen en meer informatie kun je terecht bij Youssef Azghari (y.azghari@avans.nl) [TvG]