600 gooiers sneeuwbalbattle Breda

Facebook-evenement

De initiatiefnemer maakte gisterenmiddag het evenement aan op Facebook. Binnen een uur hadden al meer dan duizend gooiers laten weten via de website dat zij zouden komen. Uiteindelijk verzamelden zo’n zeshonderd mensen zich in het park.

Het Facebook-evenement werd vanwege de massale aanmeldingen in de loop van de middag verwijderd, vermoedelijk door de student zelf. En een uur voordat het sneeuwballengevecht plaatsvond, werd nog overlegd met de politie en de gemeente.

‘Harenachtige praktijken’

Die vreesden vanwege de massale aanmeldingen even voor een tweede Project X-verhaal. Maar de gemeente Breda wilde het evenement niet afblazen. Tijdens de battle was veel politiemacht aanwezig, maar ingrijpen bleek niet nodig.

Er waren geen ‘Harenachtige praktijken’ te bekennen in het park. De sfeer was gemoedelijk. De initiatiefnemers organiseerden het sneeuwballengevecht, ze telden af tot mensen mochten gaan gooien. En toeschouwers konden nog een warme chocolademelk scoren. Een paar uurtjes onschuldige sneeuwpret dus.

Tilburg

In navolging van Breda werd ook in Avansstad Tilburg een Project Snowball georganiseerd maar dit evenement werd niet zo massaal bezocht. Uiteindelijk kwamen zo’n dertig mensen opdagen.

Was jij gisteren aanwezig bij de battle in Breda en heb je hier mooie foto’s van? Mail ze ons: punt@avans.nl. [SD]