In Memoriam

Met grote verslagenheid bereikte ons het trieste bericht dat onze lieve collega Marjan Hollaar-Duut op 24 januari jl. is overleden in de leeftijd van 56 jaar aan de gevolgen van kanker.

Hoewel wij bekend waren met haar zwakke gezondheid, was de verslagenheid groot toen dit bericht ons bereikte.Marjan trad op 1 februari 1990 in dienst bij de Stichting Hogeschool West-Brabant in de functie van docent bij de sector Gezondheidszorg Onderwijs. Na de reorganisatie van Stichting Avans Hogeschool was Marjan werkzaam als Coördinator Avans-Arbo.

Marjan was een enthousiaste en hardwerkende collega. Zij nam haar werk zeer serieus en dat kwam tot uiting in haar gedrevenheid en passie voor haar werk als (hoofd-)verpleegkundige, docent verpleegkunde, arbo-coördinator en coördinator Avans-Arbo.

In november 2009 kwam het slechte bericht dat Marjan ernstig ziek was. Ondanks haar ziekte bleef ze optimistisch en doorstond zij alle behandelingen met veel moed, kracht, hoop en vertrouwen. Marjan wist dat haar kansen om beter te worden uiterst klein waren. Toch is het haar gelukt om twee keer terug te keren op haar geliefde werkplek Avans-Arbo. Helaas, medio juli 2012 werd zij wederom ziek en wist zij dat dat het definitieve moment naderde om afscheid te nemen van haar werkzame leven.

Niet lang nadat Marjan in het hospice in Dongen was opgenomen is haar man Bert Hollaar op 9 september j.l. overleden in hetzelfde hospice.

Ondanks het grote verdriet heeft zij tot het einde toe voor haar leven gevochten.

Wij als collega’s hebben het proces van dichtbij gevolgd. Ze genoot in het hospice van de vele gesprekken met haar collega’s en pleitte voor goed preventiebeleid Avans-Arbo.

Met veel verdriet moeten wij afscheid nemen van onze gewaardeerde collega Marjan.

De afscheidsdienst vindt plaats op vrijdag 1 februari a.s. om 14.00 uur in Aula 2 van het uitvaartcentrum Zuylen, Tuinzigtlaan 11 te Breda.

Wij wensen de familie Duut en Hollaar en een ieder die haar lief had ontzettend veel sterkte en kracht toe om dit grote verlies te kunnen dragen. Wij herdenken en herinneren haar. Wij hebben een herdenkingsplek ingericht bij Avans-Arbo en hebben een condoleanceregister op internet geopend. Het adres is www.condoleance.nl.

Namens de collega’s van DP&O-Avans Arbo