In Memoriam

Ab was een gedreven docent en een fijne collega. Hij was een echte onderwijsman met veel liefde voor zijn vak. Zijn imposante uitstraling was daarbij vaak gemoedelijk, rijk aan humor en mede door zijn opvallende lach was hij bij velen geliefd.

Zijn werkzame leven was de levende taal Engels meer leven inblazen. Na de middelbare school koos hij voor de studie Engels MO en later voor Tolk-Vertaler.

Ab doceerde bij heel wat instellingen en was jarenlang tegelijkertijd aan twee of meer onderwijsorganisaties verbonden. Hij gaf meer dan 30 jaar les bij de Katholieke Scholengemeenschap te Etten-Leur. Ook was hij actief bij onder meer de Middelbare Detailhandelsschool in Den Haag, PBNA, Instituut Vermeeren en bij de Academie voor Deeltijd van Avans Hogeschool te Breda en Den Bosch. Daarnaast was hij jarenlang examinator bij de Nederlandse Associatie voor Praktijkexamens en schreef hij het boek Competentietraining Engels.

Dat Ab een integer mens was, blijkt tevens uit zijn beëdiging als Tolk-Vertaler bij de Arrondissementsrechtbank te Breda.

Ab genoot van het opleiden van mensen en veel leerlingen en studenten genoten van hem. Ongetwijfeld hebben duizenden goede gedachten aan Ab en … het zijn juist deze herinneringen die kracht geven het verlies te kunnen dragen.

Ab was een docent om trots op te zijn!