Lampen besturen met je stem

Deze en andere innovaties worden gepresenteerd tijdens het Innovation Event van de Academie voor ICT en Business (AIB).

De ‘Digitaal Denkende Keuken’ scant alle artikelen die je in je keuken hebt staan. Via een app kun je zien welke producten je in je voorraadkast hebt staan en welke producten over de datum zijn.

Toegang met je smartphone

Een andere groep studenten is na gaan denken over de mogelijkheden van NFC-technologie. Dit is dezelfde technologie waarop je OV-chipkaart werkt. Je kunt ook met je smartphone afrekenen door je telefoon alleen maar voor een scanner te houden.

De studenten denken verder dan alleen deze mogelijkheden. Wat nu als iedereen een NFC chip in zijn telefoon heeft en daarmee toegang tot bepaalde gebouwen en ruimtes heeft?

Licht uit, spot aan

In de toekomst is het mogelijk om met je stem je auto te besturen. Je hoeft alleen maar in de auto te stappen en te zeggen waar je naar toe wil, en de auto rijdt er voor je naartoe. Deze technieken zijn echter nog niet ver genoeg ontwikkeld. Lampen aan en uit doen met je stem, studenten zoeken het uit.

Klik hier voor om je aan te melden voor het AIB Innovation Event dat plaats vindt op dinsdag 15 januari 2013 op de Hogeschoollaan in Breda. Kijk ook op de site voor meer informatie over de andere presentaties. [TvG]