Leukste studentenhuis van het jaar

Ieder jaar strijden studentenwoningen uit heel Nederland om de titel Studentenhuis van het Jaar. Iedere studentenhuis in Nederland met minimaal drie bewoners mag zich inschrijven.

Inschrijven

Het inschrijven voor de verkiezing gaat gemakkelijk. Beantwoord een aantal vragen over je studentenhuis en over de bewoners die deelnemen. Upload een paar foto’s en je inschrijving is compleet. De uiterlijke inschrijfdatum is nog niet bekend, maar dat zal niet later worden dan 1 april.

Stemmen

Na de inschrijfdatum kan er door bezoekers gestemd worden op de website. Alle deelnemende huizen komen dan anoniem voorbij, waarbij de bezoeker steeds uit twee antwoorden of twee foto’s kan kiezen wat hij/zij het meest bij het ‘ultieme’ studentenhuis vindt passen. Je kunt deze stemmodule zo vaak uitvoeren als je wilt.

Per dag kun je ook een voorkeursstem uitbrengen. Na de eerste ronde blijven er twaalf huizen over. Die gaan door naar de halve finale. Deze huizen zullen overvallen worden met een cameracrew, fotograaf en checklist. Hoeveel kratten bier staan er op de gang? Of hoeveel producten zijn er over de datum? Dat wordt allemaal meegenomen.

Uiteindelijk wordt door het publiek en de jury bepaald welk huis het leukste studentenhuis van Nederland is.

Wat je kunt winnen is nog niet bekend, maar dat er huizen in de prijzen gaan vallen is zeker. Houd voor het laatste nieuws over de verkiezing Facebook en Twitter in de gaten. [TvG]