Twijfels over studiekeuze?

Er worden informatiebijeenkomsten en inloopspreekuren georganiseerd. Je kunt daar terecht als je niet weet wat je moet doen als je twijfelt over je studiekeuze, maar het gaat ook over het financiële gedeelte. Hoe zit het precies met je studiefinanciering? En stel, je besluit je uit te schrijven bij de hogeschool, wat dan?

1 februari regeling

Ongeveer de helft van de studenten die uitvallen in het eerste jaar, zegt dat dat te wijten is aan een verkeerde studiekeuze. Als dat zo is, is het van belang dat je voor 1 februari beslist of je stopt met je studie. Dan hoef je je studiefinanciering namelijk niet terug te betalen en bouw je geen studieschuld op.

In Den Bosch wordt er een informatiebijeenkomst georganiseerd. Op de Onderwijsboulevard vinden de bijeenkomsten plaats in lokaal OB003 op dinsdag 15 januari en donderdag 24 januari van 12.15 tot 13.00 uur.

Het studentendecaanaat organiseert inloopspreekuren in Tilburg. Hiervoor moet je je vooraf intekenen bij de Student Info Balie. De inloopspreekuren vinden plaats in ruimte CB203 op donderdag 24 januari en woensdag 30 januari van 13.00 tot 15.00 uur.

Ook in Breda wordt er een informatiebijeenkomst gehouden. Deze vindt plaats in ruimte HD103 op 15 januari van 13.20 tot 13.50 uur. Van 21 tot en met 30 januari vinden er ook inloopspreekuren plaats waar je je voor kunt intekenen bij de Student Info Balie. Bij het intekenen hoor je in welke ruimte het spreekuur is. [TvG]