Avansstudent bij Student of the Year

Talent in vakantie vieren en slapen, shopt graag en is een doorzetter. Deze informatie is allemaal terug te vinden op de profielsite van Inge. Ze zegt dat ze meedoet omdat ze het leuk vindt om aan wedstrijden mee te doen. Daarnaast vindt ze de titel Student of the Year goed op haar CV staan.

Een vlotte babbel komt goed van pas, want de studenten worden onder andere getest op het voeren van een debat. Daarnaast hebben ze ook een fotoshoot op de planning staan en een opdracht in het buitenland.

Stemmen

De eerste deelnemers staan inmiddels online, maar je bent nog niet te laat om je in te schrijven. Dat kan nog tot ongeveer eind maart. Als de inschrijfperiode is afgelopen, kan er worden gestemd. Er worden steeds twee foto’s naast elkaar getoond en de stemmer moet kiezen voor één van de twee. Daarnaast kun je één keer per dag een voorkeursstem uitbrengen.

Na de eerste ronde blijven er 24 kandidaten over in de kwartfinale. Alle tellers worden weer op nul gezet. Dat gaat zo door in de halve finale met twaalf kandidaten en in de finale met zes kandidaten: drie mannen en drie vrouwen. Uiteindelijk blijft er één mannelijke en één vrouwelijke Student of the Year over. [TvG]

Lees ook het eerder verschenen artikel:

Ben jij Student of the Year? (18-01-2013)