Kunstacademie zet zich in voor Syrie

In Syrië woedt sinds de Arabische Lente in 2011 een strijd tussen opstandelingen en het zittende bewind. Gewone burgers zijn hierdoor veelal op de vlucht geslagen.

Onder de noemer ‘Clothes Drop Syria’ staan er op dit moment door heel Nederland ‘dropboxen’ in diverse kunstacademies. Overal zetten kunststudenten en -docenten zich in voor het goede doel. In de twee gebouwen van AKV|St. Joost staat nu ook zo’n inzamelpunt: in Breda in het Atrium en in Den Bosch in ruimte OK013.

Winterkou

Alle bruikbare, schone en vooral warme kleding mag daarin gegooid worden. Jassen en truien zijn bijvoorbeeld hard nodig, maar ook mutsen, sjaals en wanten. Want in Syrië is het op dit moment hartje winter. Bovendien is de helft van de vluchtelingen kind, dus ook kinderkleding is hard nodig.

Dus heb jij een oude sjaal of trui in je kast liggen, waar je niks meer mee doet? Drop ’m in de dropbox op AKV|St. Joost Breda of Den Bosch. Dat kan tot 9 februari.

Volg de actie ook op de social media. Op Twitter onder hashtag #ClothesDropSyria en op Facebook: www.facebook.com/clothesdropsyria. [LJ]