Leven in een hightech wereld

Duurzame ontwikkeling is belangrijk. Als we er niet hard aan werken, komen we misschien terecht in een wereld die we zeker niet willen. De beschaving zou wel eens kunnen instorten, aldus doemdenkers. Als we inzetten op de duurzaamheid, betekent dat niet dat we vast kunnen leggen hoe de wereld er in de toekomst uit zal zien. We kunnen namelijk de nadruk leggen op milieu en natuur of op welvaart. Daarover gaat de Academielezing.

Tijdens de Academielezing gaat Dr. Niko Roorda in op het wereldwijde onderzoeksprogramma ‘Milennium Ecosystem Assesment’. Wat betekent dit voor de wereld en onze directe omgeving? Ook gaat Roorda in gesprek met het publiek. Wat vindt u belangrijk? Wat zijn de eisen die u aan de toekomstige wereld stelt?

Aanmelden

Op woensdag 20 februari vindt de Academielezing plaats. Belangstellenden zijn welkom om de lezing gratis bij te wonen. Plaats: Avans Hogeschool, Hogeschoollaan 1, Breda. De lezing begint om 19.30 uur en duurt tot 21.00 uur. Klik hier om je aan te melden.  [TvG]