Minormarkt Den Bosch goed bezocht

{mosimage}Nieuw

Academies en opleidingen deden weer alles om studenten naar hun kraampje te trekken: van glossy posters tot chocolade-paaseitjes. Vooral tijdens lunchtijd was het druk. Eén van de nieuwe minoren die werden gepresenteerd is de minor Business Crossing Boundaries van de Academie voor Management en Bestuur (AMB).

Deze minor gaat over de wereldeconomie en over zakendoen in internationale context. Elementen uit alle vier de opleidingen van AMB komen terug in de minor: human resource management, rechten, bestuurskunde en veiligheid. De minor is compleet Engelstalig. De minor mikt namelijk ook op internationale studenten, zodat studenten uit verschillende culturen samen moeten werken.

{mosimage}Studiereis

De minor Business Crossing Boundaries vindt plaats in blok 1 en 2 van het nieuwe studiejaar. Er is een buitenlandreis en aan het einde van de minor wordt een grote ‘Global Business Conference’ gehouden. Tijdens dit congres presenteren studenten hun eindproducten. Inschrijven voor deze minor kan tot 20 maart.

De academiebrede samenwerking is trouwens bijzonder, want de AMB wordt vanaf het nieuwe studiejaar gesplitst in de Academie voor Veiligheid en Bestuur en de Academie voor Human Resources en Bedrijfskunde. [LJ]