Ontwerpwedstrijd Tilburgse werkplekken

{mosimage}De Tilburgse studentenraad heeft nu in samenspraak met het College van Bestuur van Avans een ontwerpwedstrijd uitgeschreven voor alle studenten. De opdracht is duidelijk: creëer nieuwe werkplekken, maar houdt je aan een aantal kaders zoals een beperkt budget en brandveiligheid.

Uitwijken naar de kantine

‘Vooral op spitsmomenten zijn er gewoon te weinig werkplekken’, zegt Manolis Kiratzis van de studentenraad. ‘We hebben het zelf gepolst en van week een tot en met zeven kun je tussen tien uur en twee uur nauwelijks ergens werken. Veel studenten wijken uit naar de kantine, maar dat is natuurlijk niet echt de bedoeling. Studenten hebben recht op genoeg werkplekken, daar betaal je collegegeld voor.’

Eerste ontwerp

Volgens Kiratzis zijn er meerdere mogelijkheden om het aantal werkplekken te vergroten. ‘Denk aan de gang op de begane grond. Of de open ruimte naast Xplora op de eerste verdieping. Daar kunnen ook extra plekken gemaakt worden.’ Een eerste ontwerp hiervoor is al gemaakt door het bedrijf Ahrend in samenwerking met docent Gie Steenput, maar de studentenraad is benieuwd met welke ideeën studenten zelf komen.

Je opgeven voor de wedstrijd kan tot 28 februari. ‘We hanteren expres deze strakke deadline omdat de uiteindelijke oplossing in september klaar moet zijn als het nieuwe studiejaar begint’, zegt Kiratzis.

Om je aan te melden voor de wedstrijd en voor meer informatie kun je mailen naar Gie Steenput (gjpl.steenput@avans.nl). [AR]

Reageer ook op de poll over werkplekken op deze site.