Studentenkamers in kantoorpand Breda

Naast de 63 studentenkamers komen er gezamenlijke badkamers, keukens en woonkamers. De gemeente stelt als voorwaarde dat de eigenaar een oplossing moet bedenken voor het stallen van fietsen en voor het verkeersgeluid. Het pand aan de Tramsingel voldoet op dit moment nog niet aan de geluidsnormen die gelden voor studentenhuisvesting.

Alleen studenten

Het voormalige kantoorgebouw staat nu deels leeg en biedt tijdelijk plaats aan ondernemers. Om bewoning door studenten mogelijk te maken, krijgt Sevenborgh een vrijstelling van de parkeernorm. De huidige negen parkeerplekken moeten gehandhaafd blijven en de eigenaar moet garanderen dat het werkelijk om studententhuisvesting gaat. Dit gaat via een contract waarin staat dat alleen studenten in aanmerking komen voor een kamer en dat zij na afronding van hun studie de kamer moeten verlaten.

In de eerste helft van dit jaar start de gemeente met het opstellen van een nieuw bestemmingsplan . De ontwikkeling van Tramsingel 21 wordt naar verwachting hier direct in meegenomen. [TvG]