Net voor de jaarwisseling maakte het College van Bestuur (CvB) bekend dat er per september 2013 een nieuwe Academie voor Creatieve Communicatie en Design (ACCD) zou komen in Breda, bestaande uit de opleidingen Communicatie en CMD.
{mosimage}Weerstand
Dit besluit stuitte echter op weerstand binnen AMBM. Daarop kreeg de academie tot begin deze maand de tijd om onderzoek te doen naar de wijze waarop de academie gesplitst kon worden. ‘We werden als academie geconfronteerd met een besluit, maar hebben niet de mogelijkheid gehad zoals andere academies om alternatieven te onderzoeken’, zei adjunct-directeur René Schenk destijds in Punt .
Het CvB neemt nu alsnog het voorgenomen besluit om de Academie voor Marketing en Business Management te splitsen. Na de splitsing ontstaan de volgende twee academies:
De AMBM waarbinnen de opleidingen Commerciële Economie en Small Business en Retail Management een plek krijgen. De Academie voor Creatieve Communicatie en Design waarbinnen de opleiding CMD (oorspronkelijk AMUX) en de opleiding Communicatie een plek krijgen.
Borging van evenwicht
Het College van Bestuur gaat op korte termijn met de directeur van AMBM en van AMUX in gesprek over de begeleiding van het gehele traject en de borging van een evenwichtige verhouding tussen beide opleidingen. [AR]
Zie ook de eerder verschenen artikelen:
AMBM onderzoekt opsplitsing 22-01-2013
'Inspelen op creatieve technologie' 08-01-2013
Ingrijpende academieshuffle bij Avans 20-12-2012
Punt. Of had jij nog wat?