Taalonderwijs, is dat wel nodig?

{mosimage}Het jaarlijkse symposium van de Pabo, op 27 maart, is bedoeld voor bestuurders, directeuren en leerkrachten in het primair onderwijs. Het gaat dit jaar over taal en de ontwikkeling van taaltalenten van kinderen.

Eindniveau pabostudenten

Na de inleiding van Van den Branden volgt de lezing ‘Een kennisbasis Nederlandse taal voor de pabo’ van Bart van der Leeuw. Hij was projectleider van de kennisbasis (landelijk vastgesteld eindniveau voor pabostudenten) Nederlandse taal.

Workshops

Deelnemers aan het symposium kunnen ‘s middags kiezen voor workshops. Bijvoorbeeld ‘Taal & hoogbegaafdheid’ over taalontwikkeling van hoogbegaafde kinderen op de basisschool. Of de workshop ‘Leren begint bij lezen, bibliotheek op school bevordert taalontwikkeling’.

In ‘Can you wise me the way…??’ krijg je tips van VMBO-docent Mirjam Wolff, die de Engelse les leuk maakt door drama te gebruiken. De workshop ‘Filosoferen met kinderen en taalontwikkeling’ maakt duidelijk hoe die filosofie en taalontwikkeling samenhangen. [SW]

Kijk hier voor meer informatie.