Filosoferen over schuld en boete

{mosimage}Het thema wordt tijdens de Dag van de Filosofie door wetenschappers, schrijvers, kunstenaars en studenten vanuit twee invalshoeken benaderd. Enerzijds onderzoeken zij hoe veranderingen in het denken over economie en samenleving debet zijn aan de schuldencrisis. In het verlengde daarvan bespreken zij een alternatieve kijk op economie. De andere invalshoek op het thema wordt gevormd door de associatie met de roman van Dostojevski.

Bonita Avenue

Peter Buwalda, auteur van Bonita Avenue, zal tijdens de bijeenkomst een gesprek aangaan over literaire inspiratiebronnen en de associatie met het thema  Schuld en boete.

In gesprek met imam

Youssef Azghari, docent bij de Academie voor Sociale Studies Breda gaat in Tilburg in gesprek met imam Abdulwahid over de koran en de wijze waarop deze zich uitspreekt over de economie. Biedt het aanknopingspunten om de economische crisis te lijf te gaan?

Meer informatie over de Dag van de Filosofie vind je hier. [AR]