Gratis masterclass van U2-regisseur

{mosimage}Gouden Beer

De masterclass is georganiseerd door het Huis voor Beeldcultuur in Breda. Regisseur Jonas Odell is medeoprichter van productiebedrijf FilmTecknarna. Met zijn korte films won de Zweed onder andere een Gouden Beer op het Berlijnse filmfestival en de juryprijs op het Sundance Festival. Hij maakte videoclips voor grote namen als U2, de Audiobullys, de Rolling Stones, Franz Ferdinand en Feeder.

Interactief

In de masterclass toont Odell een aantal van zijn korte films. De masterclass is interactief, met veel eigen inbreng van de deelnemers, die met de regisseur in gesprek mogen gaan. Het complete proces van idee tot uitwerking komt uitgebreid aan bod. Studenten van de Akademie voor Kunst en Vormgeving|St. Joost mogen gratis naar binnen. Van welke studierichting je komt, maakt niks uit.

De masterclass is op zaterdag 20 april van 13.00 tot 16.00 uur in het Huis voor Beeldcultuur aan de Reigerstraat 16 in Breda. Reserveren verplicht, via info@huisvoorbeeldcultuur.nl. Er zijn nog ongeveer dertig plekken beschikbaar. Kijk hier voor meer informatie. [LJ]

Videoclip van Jonas Odell: