{mosimage}Eén van de pep-talks tijdens de Onderwijsdag van 11 april ging over inspirerend docentschap. Maar welke Avansdocenten weten studenten te inspireren?
Uit gegevens van de Nationale Studenten Enquête (NSE), beschikbaar gesteld door het Leer- en Innovatiecentrum, blijkt dat docenten van de deeltijdopleiding Vormgeving in Den Bosch als meest inspirerend worden ervaren.
Top vier
De top vier wordt gedomineerd door docenten van Bossche opleidingen. Maatschappelijk Werk en Dienstverlening staat op een tweede plek, gevolgd door Chemie en Culturele en Maatschappelijke Vorming.
Docenten Technische Bedrijfskunde uit Tilburg staan op een vijfde plaats en de eerste Bredase docenten zijn die van Autonome Beeldende Kunst op plaats zes.
Goede algemene score
Avansdocenten scoren in het algemeen volgens de NSE erg goed op kennis van de beroepspraktijk, inhoudelijke deskundigheid en betrokkenheid bij studenten. De gegevens van de NSE 2013 worden begin juni verwacht. [AR]
Top 15, bron: Leer-en Innovatiecentrum, NSE 2012:
|
Academie |
Opleiding |
Variant |
Cijfer (1-5) |
|
1 |
AKV/ST.JOOST |
B Vormgeving |
DB |
Deeltijd |
4,07 |
2 |
ASH |
B Maatschappelijk Werk en Dienstverlening |
DB |
Voltijd |
4,01 |
3 |
ATGM |
B Chemie |
DB |
Voltijd |
4,00 |
4 |
ASH |
B Culturele en Maatschappelijke Vorming |
DB |
Voltijd |
3,98 |
5 |
ATM |
B Technische Bedrijfskunde |
T |
Voltijd |
3,97 |
6 |
AKV/ST.JOOST |
B Autonome Beeldende Kunst |
B |
Voltijd |
3,96 |
7 |
JHS |
B HBO – Rechten |
DB |
Voltijd |
3,95 |
8 |
AKV/ST.JOOST |
B Vormgeving |
B |
Deeltijd |
3,95 |
9 |
ASIS |
B Bedrijfseconomie |
B |
Voltijd |
3,94 |
10 |
AMUX |
B Communication and Multimedia Design |
B |
Voltijd |
3,94 |
11 |
AM |
Ad Small Business en Retail Management |
DB |
Duaal |
3,93 |
12 |
ASH |
B Sociaal Pedagogische Hulpverlening |
DB |
Voltijd |
3,91 |
13 |
AKV/ST.JOOST |
B Autonome Beeldende Kunst |
DB |
Voltijd |
3,91 |
14 |
AI&I |
B Technische Informatica |
DB |
Voltijd |
3,89 |
15 |
ASB |
B Sociaal Pedagogische Hulpverlening |
DB |
Deeltijd |
3,88 |
Punt. Of had jij nog wat?