Terug naar overzicht

Meest inspirerende docenten in Den Bosch

{mosimage}Eén van de pep-talks tijdens de Onderwijsdag van 11 april ging over inspirerend docentschap. Maar welke Avansdocenten weten studenten te inspireren?

Uit gegevens van de Nationale Studenten Enquête (NSE), beschikbaar gesteld door het Leer- en Innovatiecentrum, blijkt dat docenten van de deeltijdopleiding Vormgeving in Den Bosch als meest inspirerend worden ervaren.

Top vier

De top vier wordt gedomineerd door docenten van Bossche opleidingen. Maatschappelijk Werk en Dienstverlening staat op een tweede plek, gevolgd door Chemie en Culturele en Maatschappelijke Vorming.

Docenten Technische Bedrijfskunde uit Tilburg staan op een vijfde plaats en de eerste Bredase docenten zijn die van Autonome Beeldende Kunst op plaats zes.

Goede algemene score

Avansdocenten scoren in het algemeen volgens de NSE erg goed op kennis van de beroepspraktijk, inhoudelijke deskundigheid en betrokkenheid bij studenten. De gegevens van de NSE 2013 worden begin juni verwacht. [AR]

Top 15, bron: Leer-en Innovatiecentrum, NSE 2012:

 

Academie

Opleiding

 

Variant

Cijfer

(1-5)

1

AKV/ST.JOOST

B Vormgeving

DB

Deeltijd

4,07

2

ASH

B Maatschappelijk Werk en Dienstverlening

DB

Voltijd

4,01

3

ATGM

B Chemie

DB

Voltijd

4,00

4

ASH

B Culturele en Maatschappelijke Vorming

DB

Voltijd

3,98

5

ATM

B Technische Bedrijfskunde

T

Voltijd

3,97

6

AKV/ST.JOOST

B Autonome Beeldende Kunst

B

Voltijd

3,96

7

JHS

B HBO – Rechten

DB

Voltijd

3,95

8

AKV/ST.JOOST

B Vormgeving

B

Deeltijd

3,95

9

ASIS

B Bedrijfseconomie

B

Voltijd

3,94

10

AMUX

B Communication and Multimedia Design

B

Voltijd

3,94

11

AM

Ad Small Business en Retail Management

DB

Duaal

3,93

12

ASH

B Sociaal Pedagogische Hulpverlening

DB

Voltijd

3,91

13

AKV/ST.JOOST

B Autonome Beeldende Kunst

DB

Voltijd

3,91

14

AI&I

B Technische Informatica

DB

Voltijd

3,89

15

ASB

B Sociaal Pedagogische Hulpverlening

DB

Deeltijd

3,88

Punt. Of had jij nog wat?

Meer lezen?