Pabostudenten in actie voor Voedselbank

De Pabostudenten, Maartje Bachman, Naomi Ernst, Michelle Hillebrand en Lieke Roelandt, doen dat voor een project van hun opleiding. Daarvoor bedenken en realiseren alle eerstejaars een sociale droom in het kader van maatschappelijke betrokkenheid.

Vierhonderd gezinnen

{mosimage} ‘Voor onze sociale droom wensten wij dat iedereen op de wereld genoeg te eten heeft. Het is niet reëel om heel de wereld van voedsel te voorzien maar wij weten dat er in Nederland ook mensen zijn die geen of weinig voedsel hebben. In Breda zijn er al vierhonderd gezinnen die onze hulp hard nodig hebben.’ Zo omschrijven de vier studenten hun ‘droom’.

Morgen staan de eerstejaars tussen half twaalf en drie uur met een tafel bij de ingang van Avans aan de Hogeschoollaan om de producten voor de Voedselbank in te zamelen. Daarvoor geldt wel dat de verpakking niet aangebroken mag zijn en de producten mogen niet over de datum zijn.

Houdbaar

Waar heeft de Voedselbank wel iets aan? Lang houdbare producten als: macaroni, rijst, saus, thee, koffie, zoet beleg, soep, ontbijtkoek en houdbare melk. Ook non-food als toiletpapier, wasmiddel, tandpasta, zeep, luiers en shampoo. [SW]