{mosimage}Vrouw bepaalt
Meer dan 85 procent van alle consumentenaankopen rondom wonen en leven worden beslist door vrouwen. Dit geldt voor de dagelijkse boodschappen én de grote aankopen zoals een huis, de auto, zorg, verzekeringen en de vakantie. Dus ook alle zaken die spelen rondom woningbouw.
Erik Schampers is een specialist in vrouwelijk consumentengedrag en eigenaar van strategisch adviesbureau GenderMarketing. Vanuit zijn expertise geeft hij tijdens de bedrijvendag inzicht in waarom vrouwen en mannen zo verschillend zijn in alles wat ze denken en voelen en hoe dit hun voorkeuren en handelen beïnvloedt.
Toegevoegde waarde
Een heel andere lezing wordt gegeven door Arno Hermans, marketing coördinator bij KIVI NIRA de beroepsvereniging van ingenieurs en techniekstudenten. Hermans gaat op zoek naar de drijfveren van studenten. Welke toegevoegde waarde hebben zij voor een bedrijf? Hoe plaatsen zij zichzelf op een juiste manier op de arbeidsmarkt.
Naast de twee lezingen presenteren diverse bedrijven uit de bouw- en technieksector zich op een bedrijvenmarkt. Studenten kunnen de hele dag informatie inwinnen over een mogelijke stage- en of afstudeerplek.
De L!NK bedrijvendag vindt plaats op 18 april bij Avans in Tilburg en wordt georganiseerd door studentenvereniging Totus, de Academie voor Bouw & Infra en de Academie voor Technologie en Management.
Kijk hier voor meer informatie. [AR]
Punt. Of had jij nog wat?