Afwassen kost geen tijd meer

{mosimage}‘Je weet hoe dat gaat, in studentenhuizen. Die zijn over het algemeen niet blinkend schoon. En een vaatwasser is er vaak ook niet te vinden.’ Daarom leek de Brush ’N Wash voor Edo Israel, derdejaarsstudent International Business and Languages in Den Bosch, en zijn projectgroep het perfecte product om aan studenten te verkopen.

Praktisch product
De groep –  zes studenten van verschillende opleidingen – volgen de minor International Entrepreneurship. Doel: start een onderneming en verkoop een praktisch product. Clean Solutions S.C. werd in het leven geroepen en de Brush ’N Wash uit China geïmporteerd. ‘Het is een afwasborstel met een schuurspons in plaats van haren en de fles afwasmiddel kun je voortaan laten staan’, aldus Edo.

Het Unique Selling Point van de Brush ’N Wash: afwassen kost voortaan minder tijd. ‘Het afwasmiddel zit al in de borstel, dat scheelt handelingen. En tijd.’, legt Edo uit. Efficiënt dus. ‘En je wast dan altijd af met schoon afwasmiddel. Het sopje in je teiltje is natuurlijk niet zo fris meer na een paar borden.’ Daarnaast is het ook een duurzaam product: ‘Als de schuurspons versleten is, hoef je niet gelijk een nieuwe te kopen maar kun je hem vervangen.’

200 exemplaren
De studenten importeerden 200 exemplaren van de Brush ’N Wash. Hiervan hebben ze de afgelopen weken zo’n 40 stuks verkocht. Maar de Brush ’N Wash is niet goedkoop: hij kost 3,50 euro en als je je buurvrouw blij wilt maken: twee stuks voor 6,50.

{mosimage}Dat is volgens Edo niet veel geld voor zo’n duurzaam product. Overigens moeten er nog zo’n 120 exemplaren worden verkocht voordat de onderneming quitte draait. ‘Wie maakt ons rijk?’, grapt Edo.

De studenten zijn nu op alle Avanslocaties hun product aan het verkopen, tot 13.00 uur kun jij je eigen Wash ’n Brush scoren. Via de Facebookpagina van Clean Solutions S.C. kun je ze ook bestellen. [SD]