Alumni ASIS komen moeilijk aan een baan

{mosimage}Wat merken net-afgestudeerden van Avans van de crisis? Hoe zijn hun kansen op de arbeidsmarkt? De HBO-Monitor 2012 geeft een indicatie. Aan Avansstudenten die in 2010-2011 zijn afgestudeerd is door het Researchcentrum voor Onderwijs en Arbeidsmarkt onder andere gevraagd of zij in 2012 een baan hadden.

Laag werkloosheidspercentage

Opvallend aan de resultaten is de 0 procent werkloosheid onder AMBM-studenten. Andere academies met een laag werkloosheidpercentage zijn de Academie voor Technologie en Management (1,2 procent), de Academie voor Deeltijd (2,2 procent) en de Academie voor Industrie en Informatica (2,2 procent).

Een werkloosheidspercentage boven de 10 procent komt voor onder alumni van de Pabo (13,5 procent), de Akademie voor Kunst en Vormgeving|St. Joost (15,8 procent) en de Avans School of International Studies (22,7 procent).

Aantal respondenten

Een kanttekening bij deze cijfers is wel het aantal respondenten. Zo hebben van ASIS maar 22 van de 117 afgestudeerden meegedaan aan dit deel van onderzoek.

Bekijk de hele tabel hier. Meer informatie over deze werkloosheidscijfers en de HBO -Monitor is te verkrijgen bij Wil Kwinten whm.kwinten@avans.nl  van het Leer- en Innovatiecentrum van Avans. [AR]