Een op vijf stagiairs wordt uitgescholden

{mosimage}Roddelen

20 procent van de studenten zegt te worden uitgescholden, gekleineerd of genegeerd op hun stage. Ook zijn ze soms slachtoffer van machtsmisbruik of roddelen. Zo blijkt uit onderzoek onder 1.400 studenten. Ze klagen dat er tijdens de stage weinig contact is met de school. Ook weten ze niet welke eisen er aan hen worden gesteld door de opleiding en het stagebedrijf.

Toch vinden studenten dat ze op de stage meer geleerd hebben dan tijdens hun hele opleiding. Ruim 40 procent houdt een baan over aan de stage, zo meldt het AD vandaag.

Contact met de opleiding

80 procent van de bedrijven is ontevreden over het contact met de opleiding zo blijkt uit hetzelfde onderzoek. Scholen laten nauwelijks iets van zich horen. [AR]

Ben jij wel eens gepest op je stage? Of ben je juist zeer tevreden over je stageplaats? Geef je mening in de poll.