Tilburgse finalist Studentenhuis van het Jaar

{mosimage}Haren in het afvoerputje

Er werd door de organisatie een checklist gemaakt van de staat van belangrijke gemeenschappelijke zaken. Keuken: ranzig, constateert de jury. Dat geldt ook voor de koelkast en de gemeenschappelijke kamer. Het toilet is echter schoon en het balkon is te doen. Douchen is niet aan te raden, het is een wonder dat het water door alle haren in het afvoerputje nog wegstroomt, zo meldt de jury. In Huize Naast Ernie zou ook een duistere kelder te zijn waar oud-bewoners ‘streeplijsten’ bijhielden van mannen die seks gehad hebben.

De 11 bewoners van Huize Naast Ernie nemen het in de finale op tegen Huize Zjem en Confiture in Eindhoven en TBS5 in Groningen. De finalisten hebben 72 studentenhuizen achter zich gelaten.

Je kunt tot 6 juni 12.00 uur dagelijks stemmen op het Studentenhuis van het Jaar. [AR]