Animoso strijdt tegen armoede

Studentenvereniging Animoso in Den Bosch houdt traditioneel vlak voor de zomer een groot feest om het studiejaar af te sluiten. Het eindfeest staat dit keer in het teken van het goede doel: de bestrijding van armoede.

Vincentius
Dit jaar dus geen jungle- of zomerthema tijdens het eindfeest, maar het thema ‘goed doel’, om precies te zijn: de Stichting Vincentius. Vincentius zet zich in tegen armoede in Den Bosch en omgeving. De stichting geeft kleding en schoenen weg, organiseert activiteiten zoals een barbecue of boekenbeurs, maar biedt ook cursussen aan en bemiddelt bij hulpverlening en andere vragen.

Animoso gaat voor Vincentius geld inzamelen, onder meer door spullen te verkopen. Dinsdagavond 25 juni om 18.30 uur is er een sponsordiner, waarvoor tot en met morgen kaarten te koop zijn. Bedrijven kunnen de actie van Animoso ook sponsoren.

Dansvloer
DJ Will-J, alias Joris Willemsen, is derdejaarsstudent Bedrijfskunde MER in Den Bosch. Hij is tijdens het eindfeest verantwoordelijk voor de beats die de studenten naar de dansvloer moeten lokken.

Het eindfeest van Animoso vindt plaats op donderdag 27 juni in Tapperij de Saeck in Den Bosch (naast de Sint Janskathedraal). Het feest duurt van 22.00 tot 02.00 uur. De entree is gratis. Drankjes kosten 1,50 euro.