Filmmaker volgde kunststudenten

{mosimage}De beeldend kunstenaars studeerden vorige zomer af aan de Akademie voor Kunst en Vormgeving|St. Joost in Breda. Thijs van Gasteren volgde de studenten onder andere in april 2012 tijdens hun werkperiode in kunstenaarswerkruimte De Fabriek in Eindhoven. Maar de filmmaker volgde en filmde de groep al vanaf hun tweede studiejaar.

Ervaringen

Het eindresultaat is een korte film met de titel Ex-positie, vernoemd naar de naam van de expo in Eindhoven. De documentaire duurt ruim 17 minuten. In het filmpje vertellen de oud-studenten over hun ervaringen na de kunstacademie en blikken ze terug op hun studietijd.

Thijs van Gasteren studeerde zelf ook aan de AKV|St. Joost. In 2010 studeerde hij af op Audiovisuele Vormgeving in Breda. [LJ]

Bekijk hier de film:

EX-POSITIE from Thijs van Gasteren Filmmaker on Vimeo.