Studenten voorbereiden op 2020

Grenzen vervagen
De wereld verandert in een razendsnel tempo, door ontwikkelingen in kennisdeling en communicatie ontstaan er nieuwe verbindingen. Grenzen tussen landen, generaties en binnen ondernemingen vervagen.

‘Dat betekent: nieuwe, duurzame verdienmodellen, werkwijzen, arbeidsverhoudingen en zelfs beroepen die nu nog niet eens bestaan’, aldus Joost van Hilst, docent bij de Academie voor Algemeen & Financieel Management (AAFM).

{mosimage}

Toekomstvisie

Hoe ziet een ziekenhuis er in 2020 uit? En Schiphol? Wat doet een manager in 2020? De AAFM wil studenten hierop voorbereiden en komt met de Minor Business 2020. Deze kunnen studenten vanaf 26 augustus volgen bij Avans in Breda.

Met deze minor leren studenten oplossingen te bedenken voor vraagstukken waar bedrijven in de toekomst mee te maken krijgen. ‘Vervolgens schetsen zij voor ondernemers een toekomstvisie, waarmee ze hen inspireren en aanzetten tot handelen.’

Businesslab
Bovendien is de minor een opmaat voor ons toekomstig onderwijs. Immers, binnen vijf à tien jaar is de “app-generatie” volwassen en volgen ze bij ons onderwijs’, vervolgt Van Hilst. Er wordt onder andere een speciaal Businesslab ingericht, een digitale leeromgeving waar studenten tijd- en plaatsonafhankelijk kunnen werken en studeren.

‘Het Businesslab zal een verdere integratie van de digitale, fysieke en mentale leeromgeving bewerkstelligen. Onderwerpen als scenarioplanning, social media, ICT-trends, business modelling en kritisch denken passeren de revue.’

De Minor Business 2020 is bedoeld voor studenten met een opleiding in Business, Finance en Commerce. De minor vergt inhoudelijk geen specifieke voorkennis. Studenten dienen affiniteit te hebben met social media en interesse te hebben in de impact van digitalisering op bedrijven. [SD]

Bekijk hier een filmpje over het Businesslab: