Een piramide van nieuwe studenten

De introductieweken zijn in volle gang. De nieuwe eerstejaarsstudenten van Commerciële Economie hadden gisteren een spellenmiddag in de binnenstad van Den Bosch. Ruim 180 studenten moesten, opgedeeld in negen groepen, allerlei opdrachten doen.

De nieuwkomers moeten bijvoorbeeld met zoveel mogelijk mensen op een leeg bierkrat gaan staan bij café Tic-Tac of een menselijke piramide bouwen vlak voor het stadhuis. Aan de overkant van de Markt, bij Hotel Central, probeert een andere groep studenten voorbijgangers mee te trekken in een polonaise.

Schoenveters
Helaas gaat het in de loop van de middag wel steeds meer regenen. Dat weerhoudt de introstudenten er echter niet van om in de straat achter de Sint Janskathedraal een slinger van kleding te maken. Alle gekleurde introshirts gaan uit, riemen worden afgedaan en zelfs schoenveters moeten eraan geloven.

De groep met turquoise shirts van mentor-papa Bryan en mentor-mama Monica, zelf ouderejaars Commerciële Economie, wordt streng door hun leiders aan het werk gezet. Al snel lopen er tientallen jongens met ontblote torso’s rond, die wat fronsende wenkbrauwen opleveren bij een paar passanten. De groep maakt een slinger van maar liefst 112 “stappen”.

Maar dat is niet voldoende: uiteindelijk wordt aan het einde van de dag in café De Carrousel klas 1F, met de oranje shirts, tot winnaar gekroond. Zij hebben de hoogste totaalscore gehaald.

Meer foto’s van de intro vind je op onze Facebookpagina!