Eerstejaars maken kennis met werkveld

Al tijdens de introductie kennismaken met het toekomstige werkveld. Meer dan vijfhonderd eerstejaarsstudenten van de Academie voor Sociale Studies Breda (ASB) gaan zich op 27 augustus inzetten voor 23 organisaties.

Een aantal studenten gaat meehelpen bij bijvoorbeeld Amarant, Thebe en Surplus Welzijn. Zo gaan ze wandelen met ouderen en verstandelijk gehandicapten, picknicken met cliënten van een zorginstelling en een film maken met kinderen.

Belangrijk dat studenten maatschappelijke betrokken zijn

‘Wij vinden het belangrijk dat onze studenten maatschappelijk betrokken zijn en dat ze tijdens hun introductie al kunnen kennismaken met hun werkveld’, zegt studieadviseur Fieke Stevens over het initiatief. Het vindt voor de tweede keer tijdens de introductie plaats.

De intro van ASB wordt georganiseerd door studievereniging Socialize. Naast een dag vrijwilligerswerk staat er ook nog een theatervoorstelling, kroegentocht en slotfeest in concertzaal Mezz op het programma. De introductie van ASB duurt van 26 tot en met 29 augustus.