Extra parkeerterrein Breda gereed

De extra parkeerplaats van Avans in Breda is klaar voor gebruik. Het parkeerterrein is aangelegd om het tekort aan parkeergelegenheid op te vangen dat is ontstaan na de plaatsing van noodlokalen achter het hoofdgebouw.

Avans huurt voor in ieder geval een periode van drie jaar 5.000 m2 van Defensie. Het terrein is in het verleden al eerder tijdelijk gebruikt door Avans als parkeerplaats. Medewerkers klaagden toen over de ‘modderpoel’, daarom is het terrein nu verhard.

Slagboom en paslezer
Het wachten is nog wel op een slagboom en paslezer. Tot die geplaatst is zal de parkeerplaats nog niet open gaan.

Medewerkers en deeltijdstudenten van Avans kunnen, als de eigen parkeerplaatsen vol zijn, ook gebruik maken van de parkeerplaatsen van het naastgelegen Amphia ziekenhuis. Voltijdstudenten kunnen op geen enkele Avanslocatie parkeren.