Kunststudenten op ontdekkingstocht

250 propedeusestudenten van de Akademie voor Kunst en Vormgeving St. Joost in Breda gaan morgen op ontdekkingstocht in de stad. Voor de tweede keer is er de ‘CulTOUR’, een kennismakingsronde van de nieuwe studenten met de culturele sector.

De CulTOUR is een gezamenlijk initiatief van kunstpodium KOP en AKV|St. Joost. Vorig jaar constateerde KOP dat er vanuit de culturele instellingen behoefte was aan meer contact met de kunststudenten in hun stad. Omgekeerd zocht de Bredase kunstacademie meer aansluiting met het culturele veld.

Geboren
En zo werd de CulTOUR geboren. De studenten weten nu meteen welke instelling waar zit en wat ze doen. Deelnemende instellingen zijn onder andere Belcrum Beach, Kunstroof, Museum Of The Image, Breda’s Museum en poppodium Mezz.

KOP heeft voor de gelegenheid een expositie in de Stadsgalerij. In kunstmaterialenwinkel Deva in de Veemarktstraat is er een productpresentatie.) In de Vlaszak tonen Sjors van der Werff en Jasper van Aarle, beiden net afgestudeerd aan AKV|St. Joost, hun werk voor de multimediale stichting IDFX (Idee-fixe). Het Graphic Design Festival Breda presenteert zichzelf in Electron.