Nieuwe picknicktafels ‘gedoopt’

De Akademie voor Kunst en Vormgeving|St. Joost in Den Bosch heeft tijdens de zomermaanden een nieuwe parkeerplaats gekregen, inclusief nieuw terras. Dat wilden enkele vierdejaarsstudenten Beeldende Kunst niet onopgemerkt voorbij laten gaan.

Het terrein achter het gebouw van de Bossche kunstacademie heeft nieuwe bestrating gekregen, de parkeerplekken zijn breder geworden en de indraai vanaf de weg is ruimer geworden. Voorheen hadden vrachtwagens namelijk moeite om de parkeerplaats op te draaien. Ook is nu vanaf de weg beter zichtbaar als het terrein vol is. Verder is de oude riolering helemaal vervangen. Dit najaar komt er nog wat groen bij.

Buitenplek
Voor de kunststudenten is de grootste verbetering echter het tiental picknicktafels dat het terrein nu siert. Voorheen hadden de studenten geen buitenplek om te lunchen, roken of gewoon even te relaxen. Er werden dan ook vaak stoelen en tafels naar buiten gesleept. Dat hoeft nu niet meer. Doordat aan één kant de parkeerplekken nu verder van het gebouw af liggen, is daar een groot terras gekomen.

Reden genoeg voor een aantal vierdejaarsstudenten Beeldende Kunst om vrijdagochtend het nieuwe terras feestelijk te “openen”, compleet met galakleding, prosecco, hapjes en een speech. De nieuwe picknickbankjes waren met rode linten versierd, die symbolisch werden doorgeknipt door docenten en studenten. Aansluitend was er een gezamenlijke lunch. Aan de nieuwe picknicktafels natuurlijk.

Meer foto’s van de feestelijke opening vind je op onze Facebookpagina!