OneMen zoekt vrijwilligers HBO Intro Festival

OneMen is op zoek naar Avansstudenten die op de HBO Intro Festivals in Breda en Den Bosch willen helpen. De vrijwilligers moeten geld in zamelen voor pioneer John.

OneMen en de organisatie van het HBO Intro Festival werken dit jaar intensief samen. ‘We zoeken enthousiaste studenten die niet bang zijn om mensen aan te spreken’, zegt Sophie Peersman, student Communicatie bij Avans en stagiaire bij OneMen.

Armbanden en photobooth
Het is niet de bedoeling dat de vrijwilligers mensen gaan overhalen om geld te doneren. ‘Bezoekers moeten betalen om mee te doen aan een aantal acties. Zo verkopen we armbanden, staat er een attractie en hebben we een photobooth’, zegt Sophie.

Met deze acties wil OneMen pioneer John ondersteunen. John spoort in Oeganda weeskinderen op, stimuleert ze om naar school te gaan door ze schoolspullen te geven en geeft voorlichting over aids. Hij helpt ze ook met microkredieten. Met een koe of naaimachine kunnen de oudste kinderen voor het gezinsinkomen zorgen. De dorpen waar John werkt, liggen echter zeer afgelegen. Hij heeft daarom een auto nodig. Zo kan hij meer kinderen opsporen en helpen. OneMen wil geld inzamelen voor een auto.

Meld je aan!
Voor meer informatie of om je aan te melden als vrijwilliger kun je mailen naar festivals@onemen.org. Er worden nog mensen gezocht voor het HBO Intro Festival in Den Bosch op 5 september en het HBO Intro Festival in Breda op 12 september.