SLAM!FM: Tilburg beste studentenstad

Volgens radiozender SLAM! FM is Tilburg de beste studentenstad. De zender vergeleek vier studentensteden tijdens de introductieweken.

Tijdens het onderzoek bezochten DJ’s Daniel en Ivo van SLAM!FM onder meer Wageningen, Tilburg, Rotterdam en Eindhoven. Er werd gekeken naar vijf factoren: ontgroening, fiets, kebab, reputatie en gastvrijheid.

Genoeg gratis bier
‘Tilburg heeft gewonnen omdat de gastvrijheid nergens anders zo hoog was. We kregen nergens zoveel slaapplaatsen aangeboden als in Tilburg, er was genoeg gratis bier en het uitgaansleven is er perfect voor studenten. Daarnaast was de sfeer echt te gek en heeft Tilburg heel veel leuke verenigingen’, aldus DJ’s Daniel en Ivo. Tilburg won met een eindscore van 4 uit 5 punten.

Vorige week werd de Avansstad ook al gekroond tot goedkoopste studentenstad.