Steden en superhelden van karton

Nieuwe studenten van de Akademie voor Kunst en Vormgeving|St. Joost hadden vorige week hun introductie. Uiteraard ging dat meteen gepaard met een flinke dosis creativiteit.

In beide Avanssteden gingen de nieuwkomers aan de slag met niet meer dan karton en papier, en hooguit wat verf en stiften voor het kleurwerk. De Bredanaars werkten rondom het thema crisis, de Bosschenaren maakten ‘Cardboard reality’. Dat betekent kunst maken met cardboard: karton. Door de beperkte middelen werden de studenten gedwongen al hun creativiteit in te zetten.

introductie2013_breda2_460

Etalages
Benieuwd naar het eindresultaat? De werken in Den Bosch zijn nu te zien in de ‘etalages’ rondom het gebouw. Zoals de superheld die half kantoorman, half Batman is of de Brabantse stad met een draak op de kerktoren. In Breda staan de eindwerken in het Atrium van het gebouw aan de Beukenlaan.

introductie2013_breda3_460

In totaal beginnen er dit jaar naar schatting 340 nieuwe studenten op AKV|St. Joost. In Breda starten ongeveer 235 studenten en in Den Bosch 105, hoewel dit nog niet de definitieve instroomcijfers zijn.