Studenten winnen reis naar Zuid-Korea

Vier IBMS-studenten mogen deze maand een kijkje nemen op het hoofdkantoor van autofabrikant Hyundai in Seoul. Ze wonnen deze reis toe ze voor een uitwisselingsproject in Istanbul verbleven.

Studenten International Business and Management Studies (IBMS) Nick Vernooij, Loet van Veghel, Renée van Poppel en Emily Wagemakers gingen in het kader van een Erasmus-programma, waarbij het draait om uitwisseling van studenten, een semester naar Turkije.

Marketingwedstrijd
De derdejaarsstudenten studeerden aan de Bilgi University in Istanbul. Eén van de vakken die zij hier volgden was Global Marketing Strategy. Daarbij werden de studenten uitgedaagd om mee te doen aan een marketingwedstrijd voor Hyundai Turkije. Samen met 22 andere projectgroepen streden zij om een reis naar Seoul, Zuid-Korea.

‘We kregen een case over de automobielindustrie in 2010 en Hyundai’s positie daarin. Daarnaast verdiepten we ons in een verzekeringsprogramma dat het bedrijf in 2009 lanceerde vanwege de financiële crisis. Echter heeft Hyundai dit programma na ruim twee jaar stopgezet omdat het de interesse verloor van de klant’, leggen de studenten uit.

Shared Car Program
Het was vervolgens aan de studenten om een extensie te schrijven op Hyundai’s huidige marketingprogramma. De Avansstudenten meenden dat huishoudens met hoge maandelijkse lasten ook in de gelegenheid moeten worden gesteld om een mooie, nieuwe auto te kunnen rijden.

‘In deze huidige economische malaise kan het interessant zijn om de kosten van het autorijden te kunnen verdelen. Vandaar dat wij met het innovatieve idee kwamen: Hyundai Shared Car Program.’

Daarmee wisten zij de jury, bestaande uit medewerkers van de autofabrikant en docenten van de Bilgi University, te overtuigen. De Avansstudenten mochten de hoofdprijs in ontvangst nemen: deze maand nog gaan zij een week naar Seoul om het hoofdkantoor van Hyundai te bezoeken en natuurlijk de stad zelf te ontdekken.