Bestuur Avans aanwezig bij Tilburgse cantus

Vanavond vindt voor de vijfde keer de Tilburg University Cantus plaats. Zo’n 1.800 studenten drinken samen bier en zingen uit volle borst. Voor de eerste keer is ook het College van Bestuur van Avans vertegenwoordigd.

Naast Avansbestuurslid Marja Kamsma zijn bij de campus ook bestuursleden van Tilburg University en Fontys aanwezig bij het openingsevenement van het nieuwe studiejaar in Tilburg.

6.500 liter bier
Studentenvereniging Totus schuift met vijftig (oud-)leden aan bij de lange tafels die opgesteld staan op het Willemsplein. Vorig jaar maakten de studenten gezamenlijk zo’n 6.500 liter bier op.

Serve the City
In voorgaande jaren werd telkens een nieuw goed doel aan de Tilburgse cantus gekoppeld. Vanaf 2013 zal er meerdere jaren samengewerkt worden met Serve the City Tilburg , een vrijwilligersorganisatie waarbij studenten zich inzetten voor het welzijn van Tilburg. Het precieze geldbedrag dat naar het goede doel gaat wordt vanavond bekend gemaakt.