Extra parkeerterrein geopend voor medewerkers

De extra parkeerplaats van Avans in Breda is vanaf vandaag open voor alle medewerkers. Een beveiliger staat de komende drie weken bij de ingang, daarna komt er een slagboom.

De parkeerplaats is aangelegd om het tekort aan parkeergelegenheid op te vangen dat is ontstaan na de plaatsing van noodlokalen achter het hoofdgebouw. Avans huurt voor in ieder geval een periode van drie jaar 5.000 m2 van Defensie. Het terrein is in het verleden al eerder tijdelijk gebruikt door Avans als parkeerplaats. Medewerkers klaagden toen over de ‘modderpoel’, daarom is het terrein nu verhard.

Wachten op de slagboom
De hogeschool wilde het terrein, aan de Hogeschoollaan, al bij de aanvang van het studiejaar openstellen voor medewerkers. ‘We hebben gewacht op de levering van de slagboom en de paslezer’, vertelt Arnaud Opdam van de Diensteenheid ICT en Facilitaire Dienst. ‘Die levering is met drie weken vertraagd. Dat duurt te lang en daarom is de parkeerplaats nu toch open.’

Medewerkers van Avans kunnen vanaf 07.00 uur ’s ochtends parkeren op het terrein. Tot 18.00 uur is er iemand van de beveiliging aanwezig om te controleren dat alleen medewerkers gebruik maken van de honderd parkeerplaatsen.

Parkeeroverlast
Het openen van de extra parkeerplaats heeft niks te maken met de commotie van de afgelopen weken rondom parkeeroverlast door Avansstudenten. ‘Daar staat dit helemaal los van’, zegt Opdam die vorige wek een gesprek heeft gevoerd met omwonenden. ‘Daar zijn een aantal oplossingen in naar voren gekomen. Die wil ik op korte termijn voorleggen aan de wijkraad voordat ik ze hier bekend maak. ’