Groot deel lezers parkeert in de wijk

Omwonenden van Avans in Breda zijn de parkeeroverlast meer dan zat en wijzen Avansstudenten aan als hoofdschuldigen. Maar parkeren zoveel studenten hun auto in de wijk?

Waar heb jij je auto geparkeerd in Breda vroeg Punt aan lezers van de website. Op deze poll hebben 565 mensen gereageerd. Een groot deel daarvan zegt de auto inderdaad in de wijk rondom de hogeschool te parkeren: 37,5 procent.

Parkeerplaats
13,1 procent van de lezers parkeert de auto op de parkeerplaats van Avans  bij de Hogeschoollaan en 8,5 procent weet een plekje te vinden op de Lovensdijkstraat. 7,3 procent van de lezers wijkt uit naar het naastgelegen Amphia ziekenhuis.

33,6 procent laat de auto thuis staan, die vindt parkeren in Breda teveel gedoe.