Gestart met verbouwing Lovensdijkstraat

Avans startte afgelopen maand met de verbouwing van de Lovensdijkstraat in Breda. De drie gebouwen krijgen met het oog op de groeiende studentenaantallen een grondige verbouwing.

De verbouwing van de Bredase Lovensdijkstraat, waarvan de totale kosten zo’n 38,5 miljoen euro bedragen, gaat naar verwachting  twee tot tweeënhalf jaar gaat duren.

Exponentiële groei
Een aantal jaren geleden was het nog de bedoeling om een deel van de gebouwen te slopen. Maar door de exponentiële groei van het aantal studenten in Breda werd het noodzaak om de gebouwen aan de Lovensdijkstraat te behouden. ‘De gebouwen blijven bestaan en worden aangepast naar deze tijd. Daar ben ik trots op. Ze horen bij Avans’, aldus Ton Vissers, projectleider Bouw Lovensdijkstraat.

Gefaseerd
De drie gebouwen (Lovensdijkstraat 61 en 63 plus de ATGM-hal) worden gefaseerd aangepakt en krijgen een grondige verbouwing. Vanwege deze gefaseerde verbouwing, kunnen de onderwijsactiviteiten op de Lovensdijkstraat door blijven gaan.

Noodlokalen
Het tekort aan lokalen dat ontstaat in Breda door de bouwwerkzaamheden aan de Lovensdijkstraat wordt opgelost door het plaatsen van noodlokalen op de Hogeschoollaan. Verder huurt Avans gedurende een jaar laboratoria bij het Radius College, daar kunnen de ATGM-studenten praktijklessen volgen.

Eerder verschenen artikelen over de verbouwing van de Lovensdijkstraat kun je vinden in dit overzicht